تا به حال به چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون دقت کرده‌اید؟ مثلا کیم کارداشیان را در نظر بگیرید. چرا این‌قدر پوست صافی دارد؟ خوب شاید به یک متخصص پوست و مو مراجعه می‌کند؟ اما خود متخصص پوست و مو چکار می‌کند تا پوست زیبایی داشته باشد؟ آیا خود او تزریقات زیبایی را انجام می‌دهد؟ آیا بدن خود را برنزه می‌کند؟ اگر صاحب کارخانه‌ی تولید کرم‌ پوست است آیا خود او هیچ‌وقت از آن استفاده می‌کند؟ ما سراغ چند متخصص پوست و مو رفتیم و در این مورد از آن‌ها سوالاتی پرسیدیم.


اگر برای معاینه‌‌ی یک خال به متخصص پوست و مو مراجعه کنید کل بدن شما را بررسی می‌کند تا ببیند سرطان دارید یا خیر؟

نه. درست است که متخصص پوست و مو بین 4  تا 8  سال آموزش دیده‌ تا بتواند خال‌های غیر معمولی را فورا شناسایی کند، اما این بدان معنا نیست که تا چشم متخصص پوست و مو به یک مریض افتاد بلافاصله دنبال خال آن بگردد. اگر می‌خواهید کل بدن چک شود باید این را از او بخواهید چون پزشک‌ها علم غیب ندارند و اگر خود شما چیزی نگویید آن‌ها از شما نخواهند خواست که لباس‌های‌تان را در بیاورید. 


آیا متخصص پوست و مو از جراحی‌های زیبایی پول بیشتر ی درمی‌آورند یا از جراحی‌های پزشکی؟

هزینه‌ی بیشتر محصولات از قبیل بوتاکس، فیلترها، لیزر و همین‌طور لوازم یک‌بار مصرف بسیار بالاست. بنابراین چون لوازم گران‌قیمت است پزشک‌ها آن‌قدر هم که شما فکر می‌کنید سود نمی‌کنند. البته برخی از جراحی‌های زیبایی از برخی دیگر سود‌آورتر است که تا حدی به خاطر بازگشت مجدد بیمار است. مثلا اکثر کسانی‌که بوتاکس کرده‌اند، نمی‌روند تا دیگر پشت سر خود را نگاه هم نکنند؛ بلکه برمی‌گردند.

معمولا یک متخصص پوست و مو  وقتی عمل زیبایی انجام می‌دهد، زودتر به پول می‌رسد؛ چون این نوع جراحی‌ها تحت پوشش بیمه نیست و بدین معناست که بیماران همان‌جا دستمزد پزشک را پرداخت می‌کنند. ولی برای جراحی‌های پزشکی، ما‌ه‌ها طول می‌کشد تا بیمه حقوق پزشک را بدهد.


شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایش در میان جامعه‌ی متخصص پوست و مو اعتبار بیشتری دارند، چون برای تولیدات خود مطالعات گسترده‌ای انجام می‌دهند و از متخصصین مشاوره می‌گیرد..


آیا متخصص پوست و مو برای پیشنهاد برندهای خاص از آن‌ها پول می‌گیرد؟

متخصص پوست و مو تنها زمانی بابت این کار پول می‌گیرد که با یک شرکت تولیدکننده همکاری داشته باشد. اگر پزشکی نماینده یک برند و یا سخن‌گوی آن باشد و از طرف آن برند در رویدادها و نشست‌های مطبوعاتی حضور یابد، برای این کار دستمزد دریافت می‌کند. اما امیدواریم پزشکان محصولاتی را به عموم پیشنهاد کنند که به کیفیت آن‌ها باور داشته باشند و فقط به خاطر پول این کار را نکنند. البته برخی از شرکت‌های تولید کننده لوازم آرایش در میان جامعه‌ی متخصص پوست و مو اعتبار بیشتری دارند، چون برای تولیدات خود مطالعات گسترده‌ای انجام می‌دهند و از متخصصین مشاوره می‌گیرد و پزشکان هم با خیال راحت آن‌ها را به مردم پیشنهاد می‌کنند. 



ادامه دارد ...


منبع : Prevention